خانه > Uncategorized > حمله یگان حفاظت زندان اوین به بند ۳۵۰ / توهین و درگیری با زندانیان سیاسی

حمله یگان حفاظت زندان اوین به بند ۳۵۰ / توهین و درگیری با زندانیان سیاسی

org-z1356601960d560a3bf811ea6ed6a4743cdb0dd2ed86e3567b8

صبح روز پنج شنبه ۲۸ دی ماه تعداد زیادی از ماموران یگان حفاظت زندان اوین با همراهی نیروهای گارد ضد شورش به بند ۳۵۰ زندان اوین رفته و ضمن بازرسی کلیه بند، به تفتیش بدنی و رفتار توهین آمیز با زندانیان پرداختند.

به گزارش  کلمه ، این یورش و بازدید از بند ۳۵۰ که “بی سابقه” توصیف شده است، درگیری زندانیان سیاسی با ماموران اعزامی را در پی داشته است. در این بازدید کلیه دفاتر و یادداشت های زندانیان جمع آوری شده و رفتار ماموران با زندانیان، “بسیار تند و خشن” گزارش شده است.

بنا به گزارشات ، زندانیان بند ۳۵۰ با مقاومت در برابر خشونت یگان حفاظت و گارد، سرود ای ایران و  یار دبستانی را همخوانی کرده و شعار “مرگ بر دیکتاتور” ، “مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر” و … سر داده اند .

این اقدام بی سابقه و خشونت آمیز یگان حفاظت و گارد که با هماهنگی مقام های قضایی و همراهی مسئولان زندان اوین صورت گرفته، در چارچوب افزایش فشارهای اخیر بر زندانیان سیاسی قابل بررسی است .

در روزهای گذشته به واسطه مانع تراشی برای برخی ملاقات ها و تبعید ابوالفضل قدیانی و نوع رفتار زندانبان ها، جو عمومی بند ۳۵۰ ملتهب شده بود و این اقدام نیز با توجه به اطلاع مسئولان سازمان زندان ها از جو موجود در بند، رفتاری تحریک آمیز محسوب می شود تا ادامه فشار و آزار زندانیان سیاسی را در پی داشته باشد.

این در حالی است که اکثر زندانیان سیاسی با وجود اعتقاد بر غیر عادلانه و غیر قانونی بودن بودن محاکماتشان، تلاش کرده اند تا در زندان ضمن مطالبه حقوق قانونی خود، قوانین سازمان زندان ها را رعایت کنند. امری که متقابلا رفتار تند مسنولان قضائی و تضییع بسیاری از حقوق زندانیان را در پی داشته است

 

کلمه

دسته‌ها:Uncategorized
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه