خانه > Uncategorized > یورش ماموران امنیتی به منزل محمدحسین کروبی و بازداشت وی

یورش ماموران امنیتی به منزل محمدحسین کروبی و بازداشت وی

images

سحام نیوز: صبح امروز حوالی ساعت ۸، ماموران امنیتی به منزل فرزند ارشد مهدی کروبی حمله کردند.

بنا به گزارش سحام، در آستانه روز ۲۵ بهمن و دومین سالگرد حبس رهبران جنبش؛ مامور امنیتی اقدام به تفتیش و بازرسی منزل فرزند ارشد مهدی کروبی نموده و ضمن بازداشت وی، بخش زیادی از وسایل شخصی خانواده ایشان را با خود بردند.

در این اقدام که با حضور نماینده دادستان انجام شده است، ۷ مامور امنیتی تمامی وسایل شخصی از جمله لپ تاپ و تلفن همراه و نیز اسناد و مدارک شناسایی و کارت های بانکی خانواده حسین کروبی را ضبط نموده و با خود بردند. این اقدام ماموران حتی شامل رایانه های شخصی دو نوه ی آقای کروبی نیز شده است.

بنا به این گزارش، محمدحسین کروبی نیز توسط ماموران بازداشت و به دادسرای اوین جهت بازجویی منتقل گردیده است.

در اقدام هماهنگ دیگر نیز، صبح امروز در خبرها آمده بود که زهرا و نرگس موسوی؛ دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیز بازداشت شده بودند.

جلسه بازجویی پیرامون نامه مشترک منتشر شده توسط فرزندان مهدی کروبی و میرحسین موسوی بوده است.

فرزندان این دو رهبر جنبش، در ۱۸ دی ماه، در آن نامه خواستار آزادی والدین خود شده بودند.

در بخشی از آن نامه آمده بود: “آنها از حقوق زندانیان عادی، بویژه حق ارتباط و ملاقات منظم و مستمر و قاعده مند با اعضای خانواده خود و دسترسی آزاد به وسایل ارتباطی و خبری و … محروم بوده اند. در مواردی برای مدت طولانی ملاقات حضوری یا حتی تلفنی با اعضای خانواده کاملا قطع گردیده است و دو خانواده در بی اطلاعی مطلق نسبت به مکان وچگونگی زندگی و حتی حیات و سلامت آنان قرار گرفته اند. زمان، مکان و نحوه تماس ها یا ملاقات ها و اینکه کدام یک از اعضای خانواده حق ملاقات دارد و یا از این حق محروم می باشد، صرفا در ید اراده مطلق زندانبانان می باشد. علاوه بر غیرقانونی، غیرانسانی و بی دلیل بودن این زندان، شکل آن نیز چنان نامعمول است که هرگونه ارتباط آنها را با فضای بیرون به طور مطلق قطع نموده است .در عین حال خانواده ها از حق دریافت اطلاع صحیح و کامل محروم و از هرگونه اطلاع رسانی عمومی درباره وضعیت آنان به شدت منع گردیده و حتی برخی از اعضای خانواده به جهت اطلاع رسانی مورد تهدید و تنبیه و فشار ناموجه و غیر قانونی قرار گرفته اند. ”

گزارش های تکمیلی حاکی از آزاد شدن محمد حسین کروبی در ساعت ۵ بعدازظهر است.

دسته‌ها:Uncategorized
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه