خانه > Uncategorized > کاهش محکومیت عماد بهاور زندانی سیاسی از ۱۰ سال به ۷ سال

کاهش محکومیت عماد بهاور زندانی سیاسی از ۱۰ سال به ۷ سال

عکس

وکیل‌مدافع عماد بهاور از کاهش محکومیت موکلش از ۱۰ سال به ۷ سال حبس خبر داد و گفت: حکم صادره قطعی است.

فریده غیرت در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: موکلم در سال ۸۹ به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت و عضویت در نهضت آزادی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.

وی ادامه داد: حکم دادگاه بدوی از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تایید شد و ما برای حکم صادره تقاضای ادعاده دادرسی کردیم و پرونده به شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد.

شعبه مذکور بعد از رسیدگی به پرونده، اعتراض را وارد دانست و حکم را نقص و به شعبه هم‌عرض ( شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب) ارسال کرد.

غیرت خاطرنشان کرد: پرونده در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار گرفت و محکومیت موکل از ۱۰ سال به ۷ سال حبس تقلیل پیدا کرد و رای صادره قطعی است. البته در حکم موکل درباره ۱۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی تغییری ایجاد نشده است.

این وکیل دادگستری اظهار کرد: با توجه به اینکه موکل نزدیک به ۴ سال است که در زندان بسر می‌برد، می‌توانیم برای وی تقاضای آزادی مشروط کنیم.

به گزارش کلمه ،عماد بهاور، رئیس شاخه جوانان نهضت آزادی و عضو ستاد میرحسین موسوی در ۲۲ اسفند ۸۸ بازداشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی جعفری در خرداد ماه ۹۰ اعاده دادرسی را پذیرفت اما از ارسال پرونده به دیوان جلوگیری به عمل آمد. در ‌‌نهایت پس از دو سال پیگیری، پرونده در خرداد ۹۲ به دیوان فرستاده شد و شعبه ۳۱ دیوان ضمن تأیید ایردهای پرونده حکم صادره را نقض کرد و پرونده را برای بررسی مجدد به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر ارسال کرد.

عماد بهاور بیش از ۳/۵ سال است که در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر برده و در این مدت تنها چند روز در نوروز ۹۲ به مرخصی آمده است.

کلمه

دسته‌ها:Uncategorized
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه